Khamis, Februari 20, 2014

Transfomer muncul...

Mcm transfomer..tp bukan...itu lah kenderaan dan orang2 yg banyak berjasa terutama skrg musim panas. Di sini sana ada kebakaran hutan,atas bukit.kebakaran tetiba atau ada someone buat kebakaran...ya allah, aku memohon dan berdoa kepada mu agar hujan turun supaya sejuk sikit...dan moga air di tasik2,tangkungan tidak kering. Ok berbalik kepada transfomer merah...terima kasih sgt2 kepada pihak bomba kerana datang memadam api sebelum merebak berleluasa. Apa yg na tak leh lupa 2perkara.

1..ada motorsikal hangus terbakar di tepi hutan,belakang rumah jiran..menurut jiran..sblm dia nampak api mengganas...dia nampak someone mcm ketakutan,tinggal motor kat situ dan lari ke hutan..lepas tu baru lah jiran nampak api yg marak dari jauh tetapi disebabkan daun2 kering di tepi hutan...cepatlah api marak ke belakang rumah dan api tinggi melebihi rumah.

2..mungkin sbb 2,3 panggilan telefon dibuat oleh org awam,jiran tetangga..sbb setengah jam lambat..so kira mcm aduan lh kot,mana pihak pemadam api belum sampai.
Ada seorang pihak bomba datang kat tempat na dan jiran2 berkumpul dan bertanya..."dari mana (sambil tunjuk pas kerja na tergantung)?", suami jwb putrajaya, terus je pegawai tu ckp..ooo kami dpt aduan drp putrajaya, memang kami lambat..kami dari bukit padam api.huhu..dengar je lah luahan hati pegawai tu.tp bukan na yg buat aduan.na cuma balik tgk keadaan je dan snap gambar..mungkin pegawai tu ingatkan na ni snap gambar utk buat laporan aduan.hahaha..idok lah...na ucapkan terima kasih pada ahli2 bomba padamkan api dan tunggu sehingga api betul2 padam..sampai pukul 4 ptg gak bomba pantau.alhamdullilah
Sebenarnya sebelum kejadian ni, sudah 2kali berlaku kebakaran di tempat yang berhampiran.,kebakaran pertama dapat dikawal oleh jiran2 na,terima kasih buat kak azimah dan kak ani sekeluarga bertungkus lumus angkat air,na pun time tu tak sedar dah yang na tak boleh angkat berat sbb czer,huhuhu mlm tu terus rasa sakit tempat czer,kebakaran kedua berlaku ketika selang hari dan time tu org sekeliling pergi kerja, sebelum tghari, jiran yang call bomba,patut lah na balik kerja bau asap dan nampak kesan kebakaran..jom kita layan gambor plak.
Hope hujan akan turun...













posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails